12 Şubat 2013 Salı

Aaaaaaa Öyle Miymişşş???

Dikkat etmediğimizden dolayı geç fark ettiğimiz şeyler var hayatımızda. Hani bakmakla görmek arasındaki fark derler ya, işte o mesele. Mesela çocukken hep bulutları mavi çizmedik mi? Oysa gökyüzüydü mavi olan, değil mi? Ya da deniz, o da maviydi hep resimlerimizde, ama aslında yine gökyüzü maviydi.Yahut ev çizerdik iki pencere, bir kapı. Hiç düşünmezdik o kapı boyundaki adam o pencerye nası yetişir diye. Koyun gibi çizdik durduk. Mesela ben alabildiğine un ya da kulak memesi kıvamını da yeni yeni algılıyorum. Öğrenince de şaşırdığım şeyler var. Mesela burjuvayı hep zengin anlamında kullanırdık. Ama üniversitede eleştiri kuramları dersinde öğrendim ki memur sınıfı demekmiş. Ya da her şeye avangarde avangarde diye her yerde bağırdıkları şeyin aslında klozet kapağana bile imzamı atsam sanat olur denen bir akım olduğunu ve otantik sözcüğünün gerçek demek olduğunu...

Siz de düşünün istedim. Yoksa sadece ben miydim bunları böyle yapan:)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder